Tuesday, 20 December 2011

Senario Dalam Perkahwinan #



Awal Perkahwinan 
Isteri : "Jom kita pergi shopping" 
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Jom kita pergi shopping" 
Suami : "Abang ada hal lain kali yek.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Jom kita pergi shopping" 
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa.." 


Awal Perkahwinan 
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." 
Suami : "OK..no problem.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." 
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?" 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." 
Suami : "Lebih baik kawin lain yang boleh masak untuk abang" 


Awal Perkahwinan 
Isteri : "Ayang mengandung.." 
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.." 
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Cuba awak tegur anak tu sikit.." 
Suami : "Haiii..anak awak..awak ajelah yang tegur..." 


Awal Perkahwinan 
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." 
Suami : "OK..no problem.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." 
Suami : "Saya penat, awak ajelahh yang buat.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." 
Suami : "Awak tak boleh buat keee.." 


Awal Perkahwinan 
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" 
Suami : "Apa yang ayang inginkan.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" 
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?" 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" 
Suami : "Tak payah le hadiah-hadiahhhhh..." 


Awal Perkahwinan 
Isteri : "Ayang tak pandai masak.." 
Suami : "OK..no problem.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Ayang tak pandai buat rendang" 
Suami : "Awak ni pemalas laaa.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Ayang tak pandai buat kek.." 
Suami : "mak ko tu..dari dulu tak pandai masakkk.." 

Saturday, 10 December 2011

♥ Berangan Jer Lebih.! Keje MALAS.! ♥



"Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Liza lembut sambil membetulkan pakaian Usin. Usin tersenyum memandang isterinya."Cantik isteri abang hari ni," Usin mencubit pipi Liza lembut. "Ayah, ayah, cepat la yah," Farah dan Adi meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung. "Yelah, yelah, ayah dah siap ni." Liza hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja. "Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?" "Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang." Usin berkata kepada isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Tangkak mengambil masa lebih kurang empat jam. Farah dan Adi dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Liza. "Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Usin berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Usin menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Usin semakin seronok. Usin dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut.Usin cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Usin masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

"Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?" tiba-tiba Liza terjaga dari tidurnya."Tak ada apa la sayang, rileks...cepat sikit kita sampai kampung nanti." "Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa....jangan laju sangat bang,20 Liza takut." Liza cuba memujuk Usin supaya memperlahankan kenderaannya. "Rileks Liza?tak ada apa-apa," Usin terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.

"Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?" kata Usin setelah berjaya memotong bas ekspres tadi. "Sudah la tu bang." "Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Liza tengok abang motong dia aaa...." Usin terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai.

Usin terus membelok ke kanan untuk memotong dan ....di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan..... BANG!!

"Usin....bangun Sin," sayup-sayup terdengar suara emaknya. Usin membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. "Mana Liza mak? Macammana dengan Liza mak? Farah, Adi....mana anak-anak saya mak?" Bertubi-tubi Usin menyoal emaknya. Usin tak dapat menahan kesedihannya lagi. Usin menangis semahu-mahunya di depan emaknya.

Emaknya memandang Usin tepat-tepat. "Macamana dengan isteri Usin mak, Liza?" Usin masih terus menangis.

PANGGG!!

Kepala Usin yang botak itu ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Usin terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu? "Banyak la engkau punya isteri! Keja pun pemalas ada hati nak berbini. Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang!" emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....

...Dan Usin tersengih keseorangan. Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! Malu beb!!

Sekian.


Friday, 9 December 2011

♥ Ble Saya Kekurangan Idea ♥





* bulat x saye?
*bulat la..
* tp ok la 2 kn?

yg nie lak cmne?


...>>>> jeng..jeng..jeng...<<<<


* ala,lainnye...
* cm pelik je..
* tp tuh SAYE jgk..
* malu larh..


>> K Bye <<

PENGALAMAN PERTAMA SEORANG GADIS, MUNGKIN JUGA ANDA!



* Sebaik sahaja anda baring, anda mula merasakan otot-otot anda mula menegang. Anda cuba mengelak dengan cuba memberi alasan, tetapi dia enggan menerima alasan anda bahkan semakin merapati anda. Dia bertanyakan adakah anda takut. Tetapi anda dengan berani menggelengkan kepala. Jari-jemarinya mula meneroka untuk mencari apa yang dihajati. Dan kali pertama jarinya menyentuh tempat yang betul. Semakin dalam dia menusuk semakin kuat anda mengerang. Tetapi dia masih dengan sikapnya dan melakukannya dengan selembut yang boleh sebagaimana yang telah dia janjikan. Dia merenung jauh ke dalam mata anda dan mahu anda percayakannya. Ini bukanlah kali pertama bagi dirinya.
* Dia terus tersenyum dan anda mamberi lebih ruang masuk kepadanya. Anda mula merayu agar dia mempercepatkannya. Tetapi dia masih lagi melakukannya dengan perlahan agar anda merasakan kesakitan yang paling minimum. Semakin dalam tusukkannya semakin anda merasakan tisu-tisu anda koyak. Kesakitan makin terasa diikuti dengan sedikit darah mengalir. Dia merenung kepada anda dan bertanyakan adakah ianya menyakitkan?. Mata anda digenangi dengan airmata tetapi anda menggelengkan kepala dan mahu dia terus melakukannya. Dia meneruskan dengan apa yang patut dilakukan. Terus keluar masuk. Tetapi anda sudah mula merasa kebas dan tidak lagi merasakan apa-apa. Beberapa ketika kemudian anda merasakan
sesuatu memancut dan dia mengeluarkannya dari anda. Anda terbaring dengan wajah yang pucat. Dia menghamparkan sekuntum senyuman kepada anda dan mengatakan anda adalah antara
yang terdegil tetapi telah memberinya banyak pengalaman. Anda hanya tersenyum tawar dan juga inilah pengalaman pertama anda. Dengan senyuman yang tawar andapun mengucapkan terima kasih kepada doktor kerana mencabut gigi anda.



Thursday, 8 December 2011

READ DIZ.!

1.Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan ….Italy…., jurugambar dikenali sebagai paparazzi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa
melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer
daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapimengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca post ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku?

 

♥ Sang Pari-Pari Blogger ♥


* HAHA.! baru pat ingat paseword password BLOG..tuh buktinye da lme x On BLOG..RINDU da kt si PARI-PARI BLOGGER..! haip3..pe kabar? x de mende pOn nk di kOngsikan juz nk wat entri kOsOng..at leats least update jgk kan3.??
* ase bOring da la tuh..awal-awal bce entri nieh da bOsan cOz x de sOmething penting kn? 
* xpe arrrhh.! lau da bOsan x yah bce da..(nada merajuk) ^o^
* ok.! pas nie x bOsan da bab saye de stOry 4 youuuuu.!

* HERE *

1. "Kenapa lelaki perlu beristeri tiga... ."
Jawapannya kerana :
kerana kalau kawin satu isONE
kalau kawin dua isTWO
kalau kawin tiga barulah isTERI... ..

2. SENYUM pada orang tua tanda sayang.
SENYUM pada kanak-kanak tanda kasih.
SENYUM pada kekasih tanda cinta.
SENYUM depan telefon tanda gila,
masih SENYUM lagi... memang sah GILA!

3. " Manusia jatuh CinTa??Tak heran... "
Kuda makan RuMpuT?? Tak aneh...
MONYET pandai picit TETIKUS?? HEBAT!!!! ( MOUSE )
MASIH PICIT??
LUAR BIASA!!!!

4. "Cinta..ibarat kentut... "
makin dipendam makin gelisah...
bila di lepaskan ... ... .
ahhhhhhh lega rasanya... ... .

5.Aku terpaku dek renungan matamu,
hatiku tertanya-tanya, BENARKAH ini?
nafas ku tertahan, kau tunduk SEGAN..
lalu ku bertanya, "kau..kentutkan?"

6. "... bila hidupmu dlm kegelapan, "
maka berdoalah; dan apabila selesai berdoa, jika kegelapan masih mengelilingimu maka bayarlah bil letrik yang tertunggak tu!!



* kelakar ke? * xtau * bce je lah * ilangkn bOsan *

♥ k bye 

Monday, 4 July 2011

Tak Kisah La Pe2 Pon



ehem-ehem..
testing2..
hahahahaha..
akhirnya siap jugak backgrOund blOg ak nie..
yeah..!!
walaupOn tak cantik cam blOg kOrang..
tapi...
aku puas hati jugak la..
da dekat 3 jam ak duk betOlkan backgrOund blOg nieyh..
ingat senang tapi susah sikit la..
nak tambah la nak remOve laa..
sampai mandi pOn ak lupe..
baru tadi mak ak tegOr..
" hang da mandi ke blOm dik? "
ak cam biasa la..
sengih2 macam selipOr kOyak..
( bak kata jepp sepah )
ahhh..
x kisah la..
yang penting backgrOund ak siap jgk..
hehehe..
huh..!!
krOookk..krOooK...KrooOkk..!!
alamak..!!
bunyi pe tuh?
hehehe..
bunyi perOt lapO..
dasyat la perOt ak bunyi..
hahaha..
dari tengah hari tadi lagi ak blOm makan..
mau x bunyi macam tuh..
hahaha..
k laaaaaaa...
mau makan dulu..
nk jOin?
jOm3..

p/s :: sy x pandai wat backgrOund yang cantik cam awk..
tapi thnx 4 drOpping..lOve Oulsss....!!!

Saturday, 2 July 2011

♥ cOmeyh Gi Tuh ♥


Diz tyme 12.50 pm..
huh..~~
>.< bOsan sgOh2 la weyh >.<
nk tgu mlm pOn lmbt lgi..
emmm..
update blOg lu..
~~~~~ >.< ~~~~~
sO..ak g walking2 kt mr gOogle..
den ak jmpe diz..
rndu lak kt D.Y.E ~~


hahahaha..
CJ7..
tetibe jer ak trpkir lau la bnde nie btOl2 wujud..
sumpah ak bela dye bgai mnatang mnyk yg pnuh..


cOmeyh an3?
geramzz ak d bwtnye..
wlaupOn cter nye da kurun abadnye..
de ak ksah??
interest ttp interest..
nO kOmprOmi..


a little cutty..
ahhh~~
sO cutty..!!!..


hakkksss..~~

Friday, 1 July 2011

♥ Dat's Saya Syayunk Mak Saya ♥




Skunk da pkul 2.30 pgi..
aku x ley tdO la..
sakit kaki..
(dlu ak xcident then ptah kaki)
kdg2 ak trase la skitnye..
MasyaAllah..!!
ak x blh nk bg gmbrn betapa skitnye kaki ak nie..
smpai kdg2 trkluar jgk airmata ak nie d bwtnye..
tp ak ttp brthn..
T.A.P.I~~
pe yg ak nk stOry skunk nie nOt abOut diz..
but
abOut my mOm..
Org kte mak mne x syg anknye kn?
ak kgum sgt2 ngn mak ak..
wlaupOn mak ak pnt keje then esOk lgi nk keje..
mak ak ttap bangun nk ubtkn kaki ak..
mak ak urut2 kaki ak..
smpai mak ak trsenggOk sbb mngantuk..
masyaAllah..
ak pOn blOm tntu pat bwt cm tu kat mak ak..
then mak ak trsedar blk..
mak ak tnye..
"skit lgi x adk kaki 2?"..
ak jwb la..
"skit lgi tp da brkurg"..
then mak ak jwb blk..
"xpela,mak urut lgi Ok..bgi hlg trOs skit 2.."
sumpah kOme..!!
mnitis airmata ak..
sdgkn ak sdar mse 2 mak ak mngntOk sgt2..
manakan esOk nk g kje plak..
kul 7 pagi kne kuar g kje banting tulang tuk ak ngn adk bradik ak..
ermmmm..
kaki ak lega da..
ak pOn suh la mak ak tdO blk..
kjap je mak ltk pale kt ats bntal trOs mak ak lena..
mmbuktikn btapa ltihnye mak ak..
tp bberapa mnit pas 2 kaki ak skit blk..
kali nie lagi kuat skitnya..
mgkin sbb sjuk kOt..
then ak gerak mak ak blk..
bgtau kaki ak skit blk..
ak dgr mak mngeluh kltihan..
tp mak ttap bgOn jgk g dapur..
pnaskn air..
then pas air msk mak ak ambk tuala ikat kat kaki ak..
pas 2 mak suh rendam kaki lam 2..
ak bwt la..
lme jgk la..
skunk msh rendam lgi..
lau kOrg nk tau ak nie men lappy smbil duk rendam kaki..
hehe..
mak ak da msOk tdO blk..
nie bru skit pngOrbanan mak ak..
blOm msOk pngOrbanan mak ak mse ak trlntar skit 6 bln dlu..
4 bln ak x blh brjln..
ak x blh lakukn pe2 pOn..
tgn ak dua2 ptah..
kaki ak jgk ptah..
siang mlm mak ak jga ak..
masyaAllah..subhanaAllah..
PENGORBANAN seOrang ibu..
mna mgkin de galang gntinya..
hangpa cri la mne de ibu yg sggOp tgk ank dye d timpa bncana..
mne de ibu yg sgOp tgk ank dye ggal tmpuhi cbran hdOp..
tp A.N.A.K..~~
sgOp tglkn ibu demi mngejar khidupn yg x kekal..
jdi sperti KACANG LUPAKAN KULIT..
kte slalu dgr..
IBU BLH BELA ANK 10 ORG tp ANAK BLOM TNTU BLH BELA IBU YG SORG..


p/s :: hargailah ibu anda slagi dia msih bernyawa..
mnyesal kmudian hari x brguna lgi..!!~

Monday, 27 June 2011

♥ When I Miss Him So Much ♥



BILA TIME C.O.O.L~~


Mlm2 cmni ase snyi la plak..
mcm2 prasaan dtg..
tp dlm byk2 prasaan..
prasaan nie yg plg ak ase..
tetibe ak cam
♥ R.I.N.D.U 
je kt abah..
emmm..
=(
lau dlu mlm2 cmni duk ngadap tv ngan abah..
riuh rndah pok pek pok pek..
smpai mak yg tido pon trjga..
ak ingt lgi..
stiap ari R.A.B.U.
sblom kul 10 abah dh conggok dpn tv..tgu westling..
hahaha..
ak pon join skaki la..
mla2 x mnt tp lau tgk ngn abah yg x mnt pon jdi mnt..
lau football season lak..
rela la abah ak kjut ak kul 2, 3 pgi..
ajk tgk bola skali..
ktenye bru de feel tgk rmai2..
pas 2 lau tgk rmai2 phm2 jela..
abah ak la plg riuh..
uishhh..
lau GOAL..
1 kg dgr abah ak jerit..
hahaha..
hpy time 2..
^__^

BILA TIME M.A.R.A.H~~

huh..
lau abah mrh kome jgn la nyampuk..
nnti x psl2 lkt cap jari 5 kt pipi kome..
huhuhu..
siyes..
abah garang,tegas..
tp ak respek cra abah didik kmi adk bradik..
bdn kmi x pnh ptus2 trima rotan n tli pnggang..
calar balar jgn citer la..
dh jdi prkara biasa..
org kte ALAH BISA TEGAL BIASA..
tp kome tgk pe klbhn yg kmi dpt dri rotan ngn tali pnggang 2..
abg sulong ak...
~ Airconditioner Technician & Businessman~
abg no 2..
~Pembantu Pegawai Pertanian~
abg no 3..
~Bru abis blajo~
kihkihkih..
ak....
INSYAALLAH..
~pat jdi jurumakmal prubtan~
2 pon lau ak brsungguh..
kome nk tau??
ak skunk cbe tuk mrealisasikn impian abah ak yg x ksmpaian..
ak jnji slagi NYAWA DIKANDUNG BADAN ak akn troskn impian abah ak nie..
INSYAALLAH..
doakn ak ea..~~

ABAH..
wlaupun abah x de dpn mata adik tp abah ttap dalam ingatan & hati adik..
x de spe dpt gntikn tmpt abah..
d hati adk, abg2 mhupun d hati mak..
hanya ABAH prtama & trakhir..
thnx abah sbb jdi ayah yg baik untuk kmi..
thnx a lOt..
^__^

Thursday, 2 June 2011

Dunia Dah Nak Kiamat Kot..

nie la mnusia..
ngajor org mmg pndai..
tp korg pnh x nilai smua 2 pda dri korg dlu?
jgn tgor or nsht org lau korg x ckop bgos..
then spe kte pmpuan yang pkai tdung x lawa?
wat pe nk tnjuk rmbot?
bkn ke 2 slh 1 aurat?
cer kome pkir sme..
jgn men ckp jer..
x cye?
nk bukti ?

tgk..!!!
cntik kn?..
2 la korg..
tgk lgi..


mmg x d nafikn heliza artis..
tpi artis pon x de batas tuk brtdung..
x de pe2 yg hlang..
ttp cntik jer..

mnis, cntik..
pe lgi?


ATAU
korg nk yg mcm nie?
cm nie ke korg kte cntik?
MASYAALLAH...
pe nk jdi la..

tnjuk abis pe yg de..

x pyh ttop pon x pe..
nk tnjuk sgt kn..


Sunday, 22 May 2011

LOVE U ♥ KISS


 


Shin Soohyun (신수현)
DOB: March 11, 1989
Height/Weight: 181 cm/67 kg
Blood type: A
Family Relation: Parents, older sister, younger sister
Hobbie: listening to music, excerise, play on the computer
Talents: R&b, dance, soccer, and playing the piano, Singing
Religion: Christian
Facts: He was a trainee under Good Entertainment and JYP Entertainment before. Thus he is close with some 2PM and 2AM artists.



Alexander Lee Eusebio (알렉산더)
DOB: July 29, 1989
Height/Weight:  181 cm/63 kg
Blood type: O
Family Relation: Parents, Older sister
Hobbie: listening to music, watch movies, and taking picture.
Talents: English, Chinese, Portuguese, Japanese, oh can’t forget Rapping. *he knows more language but the media haven’t let out what other language he know yet.*
Religion: Christian
Facts: He can speak 7 different languages.


  • U-Kiss members, Kevin and Alexander had been chosen as the new VJ for Arirang TV's music program ‘Pops In Seoul’ along with Isak because of their fluency in the English language.
  • Note: They only hosts segments with Isak: 'All About You.' Which is a segment on Pops In Seoul, when viewers/listeners send in their personal stories & problems, depending on the week's theme. And then Kevin, Alexander and Isak try to help, giving their advices, experiences and also their personal stories. ‘Pops In Seoul’ is a program that introduces Korean singers and their music videos as well as music news. It is being broadcast in 188 countries. The first recording  took place on January 30.



Kim Kibum(김기범)
DOB: December 29, 1990
Height/Weight: 180 cm/53 kg
Blood type: O
Family Relation: Parents, older brother
Hobbies: listening to music, swimming, and reading books.
Talents: Composing music, poppin’ dance, Japanese, piano,Composing, Acting and singing
Religion: Christian
Facts: He is the younger brother of SS501's Kim Hyung Joon, he's a former member of Xing. He can speak in Japanese.



Eli (일라이) / Kim Kyoung Jae (김경재)
DOB: March 13, 1991
Physical: Height 180 cm, Weight 60 kg
Family Relation: Parents, older sister, younger sister
Hobbies: Listening to music, play on the computer, watching movies
Talents: Taw Kwon Do, Kung Fu English, Rap and Chinese
Religion: Christian
Facts: He was born in LA then he moved to Washington DC. He then went to Beijing to study, so he knows Mandarin. He learned Kung Fu and Taekwondo for 12 years. He can speak English fluently.

Eli as MC   
  • The new show Fusion with guest comedian Park Myung-soo and a handsome group of other MC's where selected.MBC will be broadcasting it. There will be stars appearing on the show. Park Myung-soo the MC said this show will be 'natural' and won't be the usual kind of show. Yusyeun DJ and MC is supposed to ask the guests awkward questions. Their first guests were 2AM. And another host for the show is U-Kiss's Eli. He gave a message to the youngest, Dong Ho, to 'Stay in school'. Other guests that may come on are one of the F4 members from Boys Over Flowers, TVXQ'S Hero, and a member for Big Bang. It was first broadcast last April 1 at 9:00pm.


Kevin Woo [Kevin (케빈) / Woo Sung Hyun (우성현)]
DOB: November 25, 1991
Height/Weight:178 cm/50 kg
Family Relation: Parents, older sister
Hobbies: Listening to music, watching movie, reading books, and composing music
Talents: Poppin’ dance, guitar, piano,Singing and English
Religion: Christian
Facts: He lived in California/San Francisco, so he's also fluent in English. Along with KiBum, he is also a former member of Xing.



Ki Seop (기섭)
Real Name: Lee Ki/Gi Seop
Birth date: January 17, 1991 (1991-01-17)
Height/Weight:180cm /60kg
Family: Parents, Elder Sister
Specialties: Tae Kwon Do, Dance, Acting, Piano
Facts: He is the rookie member of U-KISS




Shin Dongho (신동호)
DOB: June 29, 1994
Height/Weight: 175 cm/65 kg
Family Relation: Parents, older brother
Hobbies: Golf, listening to music, and reading books
Talents: Chinese, soccer, English, Drums
Religion: Christian
Facts: He is fluent in Mandarin. He is the Magnae or youngest of the group. He is also known as TOTOY CORNROWS.

Saturday, 21 May 2011

Tragedi Tanah Runtuh Di Rumah Anak Yatim Hulu Langat, Selangor

Seperti yang kita sedia maklum, pada 21 Mei 2011 berlakunya 
satu tragedi yang amat menyayatkan hati. Amat mengejutkan apabila seluruh rakyat Malaysia dikejutkan dengan berlakunya tanah runtuh di salah sebuah rumah anak yatim di Hulu Langat, Selangor. Tragedi ini berlaku ketika anak-anak tak bersalah ini sedang mengadakan aktiviti nasyid. Sungguh sayu hati ini mendengar berita tersebut. Setakat ini seramai 10 orang terbunuh dalam timbunan tanah itu. Tapi....baru sebentar tadi. Bilangan mangsa yang terbunuh meningkat ke 1 angka lagi. Dengan itu menjadikan seramai 11 orang terbunuh. AllahhuAkbar. Semoga roh-roh mereka dirahmati Allah dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..Amin..


Thursday, 19 May 2011

nak ♥ nak ♥ nak ♥

aku nak fon nie..
klau la ak dpt fon nie..
ak jga bgai mnatang mnyk yg pnuh..
hahaha..
tp suke ggiler giler la kt fon nie..


lau x pat yg 2..
yg nie pon ok gk..
antra 2..
ak kliru..
hahaha..
ak x kire..
nk jgk..!!!
hoi abg ku..
kte nk bli kn tuk ak..
mne nye?
eee..
x sabo da nie..
huhuhu..

♥♥♥♥♥♥


Sunday, 15 May 2011

SARANGHAE K♥P♥O♥P♥


bile da giler KPOP memang x leh kate pe dh...
korg phom paham2 sndiri la..
hehehe..
layanzzzzz abisssss...!!!
Name: Park Jaebeom (aka Jay)
Birthday: April 25, 1987
Position: Leader, Vocalist, Lead Dancer, Rapper
Height: 174cm
Weight: 60kg
Blood: A
Religion: Christianity
Name: Kim Junsu
Birthday: January 15, 1988
Position: Lead Vocalist
Height: 180cm
Weight: 68kg
Blood: A
Religion: Buddhism
Name: Nichkhun Horvejkul (aka Khun)
Birthday: June 24,1988
Position: Vocalist
Height: 180cm
Weight: 64kg
Blood: O
Religion: Buddhism
Extra: he is NOT Korean, he is of Chinese and Thai decent
Name: Ok Taecyeon
Birthday: December 27, 1988
Position: Main Rapper, Vocalist
Height: 185cm
Weight: 76kg
Blood: AB
Religion: Christianity
Name: Jang Wooyoung
Birthday: April 30, 1989
Position: Main Vocalist
Height: 178cm
Weight: 65kg
Blood: B
Religion: Buddhism
Name: Lee Junho
Birthday: January 25, 1990
Position: Main Vocalist
Height: 178cm
Weight: 67kg
Blood: A
Religion: Christianity
Name: Hwang Chansung
Birthday: February 11, 1990
Position: Vocalist, Rapper
Height: 184cm
Weight: 75kg
Blood: B
Religion: Buddhism

♥..JUST KLIK !♥

Tuesday, 20 December 2011

Senario Dalam Perkahwinan #



Awal Perkahwinan 
Isteri : "Jom kita pergi shopping" 
Suami : "Jom..dari duduk rumah, bosan plak.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Jom kita pergi shopping" 
Suami : "Abang ada hal lain kali yek.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Jom kita pergi shopping" 
Suami : "Abang penat laaa..Ayang pergi sendiri laaa.." 


Awal Perkahwinan 
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." 
Suami : "OK..no problem.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." 
Suami : "Awak tak boleh masak ke ?" 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Hari ini kita makan kedai ye.." 
Suami : "Lebih baik kawin lain yang boleh masak untuk abang" 


Awal Perkahwinan 
Isteri : "Ayang mengandung.." 
Suami : "Abang tak sabar nak lihat anak kita.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Abang tolong buat susu anak.." 
Suami : "Abang mengantuk laa..ayang buat laaa.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Cuba awak tegur anak tu sikit.." 
Suami : "Haiii..anak awak..awak ajelah yang tegur..." 


Awal Perkahwinan 
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." 
Suami : "OK..no problem.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." 
Suami : "Saya penat, awak ajelahh yang buat.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Ayang masak, abang kemas rumah ye.." 
Suami : "Awak tak boleh buat keee.." 


Awal Perkahwinan 
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" 
Suami : "Apa yang ayang inginkan.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" 
Suami : "Setiap tahun saya berikan...tak cukup lagi ke ?" 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Sempena hari jadi saya, abang nak hadiahkan apa ?" 
Suami : "Tak payah le hadiah-hadiahhhhh..." 


Awal Perkahwinan 
Isteri : "Ayang tak pandai masak.." 
Suami : "OK..no problem.." 

Pertengahan Perkahwinan 
Isteri : "Ayang tak pandai buat rendang" 
Suami : "Awak ni pemalas laaa.." 

Penghujung perkahwinan 
Isteri : "Ayang tak pandai buat kek.." 
Suami : "mak ko tu..dari dulu tak pandai masakkk.." 

Saturday, 10 December 2011

♥ Berangan Jer Lebih.! Keje MALAS.! ♥



"Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Liza lembut sambil membetulkan pakaian Usin. Usin tersenyum memandang isterinya."Cantik isteri abang hari ni," Usin mencubit pipi Liza lembut. "Ayah, ayah, cepat la yah," Farah dan Adi meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung. "Yelah, yelah, ayah dah siap ni." Liza hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja. "Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni, ye?" "Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang." Usin berkata kepada isterinya tercinta.

Perjalanan daripada KL ke Tangkak mengambil masa lebih kurang empat jam. Farah dan Adi dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Liza. "Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Usin berkata dalam hati.

Sedikit demi sedikit Usin menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Usin semakin seronok. Usin dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut.Usin cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Usin masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

"Eh abang, kenapa bawa laju sangat ni?" tiba-tiba Liza terjaga dari tidurnya."Tak ada apa la sayang, rileks...cepat sikit kita sampai kampung nanti." "Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa....jangan laju sangat bang,20 Liza takut." Liza cuba memujuk Usin supaya memperlahankan kenderaannya. "Rileks Liza?tak ada apa-apa," Usin terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.

"Haaa..kan, tengok. Tak ada apa-apa kan?" kata Usin setelah berjaya memotong bas ekspres tadi. "Sudah la tu bang." "Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Liza tengok abang motong dia aaa...." Usin terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai.

Usin terus membelok ke kanan untuk memotong dan ....di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan..... BANG!!

"Usin....bangun Sin," sayup-sayup terdengar suara emaknya. Usin membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ. "Mana Liza mak? Macammana dengan Liza mak? Farah, Adi....mana anak-anak saya mak?" Bertubi-tubi Usin menyoal emaknya. Usin tak dapat menahan kesedihannya lagi. Usin menangis semahu-mahunya di depan emaknya.

Emaknya memandang Usin tepat-tepat. "Macamana dengan isteri Usin mak, Liza?" Usin masih terus menangis.

PANGGG!!

Kepala Usin yang botak itu ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Usin terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu? "Banyak la engkau punya isteri! Keja pun pemalas ada hati nak berbini. Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang!" emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....

...Dan Usin tersengih keseorangan. Rasa macam nak masuk dalam tin biskut! Malu beb!!

Sekian.


Friday, 9 December 2011

♥ Ble Saya Kekurangan Idea ♥





* bulat x saye?
*bulat la..
* tp ok la 2 kn?

yg nie lak cmne?


...>>>> jeng..jeng..jeng...<<<<


* ala,lainnye...
* cm pelik je..
* tp tuh SAYE jgk..
* malu larh..


>> K Bye <<

PENGALAMAN PERTAMA SEORANG GADIS, MUNGKIN JUGA ANDA!



* Sebaik sahaja anda baring, anda mula merasakan otot-otot anda mula menegang. Anda cuba mengelak dengan cuba memberi alasan, tetapi dia enggan menerima alasan anda bahkan semakin merapati anda. Dia bertanyakan adakah anda takut. Tetapi anda dengan berani menggelengkan kepala. Jari-jemarinya mula meneroka untuk mencari apa yang dihajati. Dan kali pertama jarinya menyentuh tempat yang betul. Semakin dalam dia menusuk semakin kuat anda mengerang. Tetapi dia masih dengan sikapnya dan melakukannya dengan selembut yang boleh sebagaimana yang telah dia janjikan. Dia merenung jauh ke dalam mata anda dan mahu anda percayakannya. Ini bukanlah kali pertama bagi dirinya.
* Dia terus tersenyum dan anda mamberi lebih ruang masuk kepadanya. Anda mula merayu agar dia mempercepatkannya. Tetapi dia masih lagi melakukannya dengan perlahan agar anda merasakan kesakitan yang paling minimum. Semakin dalam tusukkannya semakin anda merasakan tisu-tisu anda koyak. Kesakitan makin terasa diikuti dengan sedikit darah mengalir. Dia merenung kepada anda dan bertanyakan adakah ianya menyakitkan?. Mata anda digenangi dengan airmata tetapi anda menggelengkan kepala dan mahu dia terus melakukannya. Dia meneruskan dengan apa yang patut dilakukan. Terus keluar masuk. Tetapi anda sudah mula merasa kebas dan tidak lagi merasakan apa-apa. Beberapa ketika kemudian anda merasakan
sesuatu memancut dan dia mengeluarkannya dari anda. Anda terbaring dengan wajah yang pucat. Dia menghamparkan sekuntum senyuman kepada anda dan mengatakan anda adalah antara
yang terdegil tetapi telah memberinya banyak pengalaman. Anda hanya tersenyum tawar dan juga inilah pengalaman pertama anda. Dengan senyuman yang tawar andapun mengucapkan terima kasih kepada doktor kerana mencabut gigi anda.



Thursday, 8 December 2011

READ DIZ.!

1.Tahukah anda apabila 350ml air yang diambil dari sinki dan kemudiannya dituangkan ke dalam cerek yang mengandungi 150ml air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celcius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak.

2. Percayakah anda yang air sirap merupakan salah satu bahan asas dalam pembinaan sebuah helikopter. Ini kerana kajian telah dibuat, seorang pembina helikopter memerlukan air sirap untuk menghilangkan keletihan semasa membuat helikopter, tanpa air sirap mungkin helikopter tersebut tidak dapat disiapkan.

3. Sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km/j tidak akan dapat memotong kereta yang dipandu selaju 40 km/j sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah yang bertentangan

4. Tahukah Anda dalam bahasa Inggeris dan ….Italy…., jurugambar dikenali sebagai paparazzi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam bahasa
melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

5. Tahukah Anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

6. Tahukah Anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

7. Tahukah Anda cicak memutuskan ekornya apabila
diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

8. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

9. Tahukah Anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer
daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

10. Tahukah Anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

11. Tahukah Anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapimengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

12. Tahukah Anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

13. Tahukah Anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita
akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

14. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca post ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku?

 

♥ Sang Pari-Pari Blogger ♥


* HAHA.! baru pat ingat paseword password BLOG..tuh buktinye da lme x On BLOG..RINDU da kt si PARI-PARI BLOGGER..! haip3..pe kabar? x de mende pOn nk di kOngsikan juz nk wat entri kOsOng..at leats least update jgk kan3.??
* ase bOring da la tuh..awal-awal bce entri nieh da bOsan cOz x de sOmething penting kn? 
* xpe arrrhh.! lau da bOsan x yah bce da..(nada merajuk) ^o^
* ok.! pas nie x bOsan da bab saye de stOry 4 youuuuu.!

* HERE *

1. "Kenapa lelaki perlu beristeri tiga... ."
Jawapannya kerana :
kerana kalau kawin satu isONE
kalau kawin dua isTWO
kalau kawin tiga barulah isTERI... ..

2. SENYUM pada orang tua tanda sayang.
SENYUM pada kanak-kanak tanda kasih.
SENYUM pada kekasih tanda cinta.
SENYUM depan telefon tanda gila,
masih SENYUM lagi... memang sah GILA!

3. " Manusia jatuh CinTa??Tak heran... "
Kuda makan RuMpuT?? Tak aneh...
MONYET pandai picit TETIKUS?? HEBAT!!!! ( MOUSE )
MASIH PICIT??
LUAR BIASA!!!!

4. "Cinta..ibarat kentut... "
makin dipendam makin gelisah...
bila di lepaskan ... ... .
ahhhhhhh lega rasanya... ... .

5.Aku terpaku dek renungan matamu,
hatiku tertanya-tanya, BENARKAH ini?
nafas ku tertahan, kau tunduk SEGAN..
lalu ku bertanya, "kau..kentutkan?"

6. "... bila hidupmu dlm kegelapan, "
maka berdoalah; dan apabila selesai berdoa, jika kegelapan masih mengelilingimu maka bayarlah bil letrik yang tertunggak tu!!



* kelakar ke? * xtau * bce je lah * ilangkn bOsan *

♥ k bye 

Monday, 4 July 2011

Tak Kisah La Pe2 Pon



ehem-ehem..
testing2..
hahahahaha..
akhirnya siap jugak backgrOund blOg ak nie..
yeah..!!
walaupOn tak cantik cam blOg kOrang..
tapi...
aku puas hati jugak la..
da dekat 3 jam ak duk betOlkan backgrOund blOg nieyh..
ingat senang tapi susah sikit la..
nak tambah la nak remOve laa..
sampai mandi pOn ak lupe..
baru tadi mak ak tegOr..
" hang da mandi ke blOm dik? "
ak cam biasa la..
sengih2 macam selipOr kOyak..
( bak kata jepp sepah )
ahhh..
x kisah la..
yang penting backgrOund ak siap jgk..
hehehe..
huh..!!
krOookk..krOooK...KrooOkk..!!
alamak..!!
bunyi pe tuh?
hehehe..
bunyi perOt lapO..
dasyat la perOt ak bunyi..
hahaha..
dari tengah hari tadi lagi ak blOm makan..
mau x bunyi macam tuh..
hahaha..
k laaaaaaa...
mau makan dulu..
nk jOin?
jOm3..

p/s :: sy x pandai wat backgrOund yang cantik cam awk..
tapi thnx 4 drOpping..lOve Oulsss....!!!

Saturday, 2 July 2011

♥ cOmeyh Gi Tuh ♥


Diz tyme 12.50 pm..
huh..~~
>.< bOsan sgOh2 la weyh >.<
nk tgu mlm pOn lmbt lgi..
emmm..
update blOg lu..
~~~~~ >.< ~~~~~
sO..ak g walking2 kt mr gOogle..
den ak jmpe diz..
rndu lak kt D.Y.E ~~


hahahaha..
CJ7..
tetibe jer ak trpkir lau la bnde nie btOl2 wujud..
sumpah ak bela dye bgai mnatang mnyk yg pnuh..


cOmeyh an3?
geramzz ak d bwtnye..
wlaupOn cter nye da kurun abadnye..
de ak ksah??
interest ttp interest..
nO kOmprOmi..


a little cutty..
ahhh~~
sO cutty..!!!..


hakkksss..~~

Friday, 1 July 2011

♥ Dat's Saya Syayunk Mak Saya ♥




Skunk da pkul 2.30 pgi..
aku x ley tdO la..
sakit kaki..
(dlu ak xcident then ptah kaki)
kdg2 ak trase la skitnye..
MasyaAllah..!!
ak x blh nk bg gmbrn betapa skitnye kaki ak nie..
smpai kdg2 trkluar jgk airmata ak nie d bwtnye..
tp ak ttp brthn..
T.A.P.I~~
pe yg ak nk stOry skunk nie nOt abOut diz..
but
abOut my mOm..
Org kte mak mne x syg anknye kn?
ak kgum sgt2 ngn mak ak..
wlaupOn mak ak pnt keje then esOk lgi nk keje..
mak ak ttap bangun nk ubtkn kaki ak..
mak ak urut2 kaki ak..
smpai mak ak trsenggOk sbb mngantuk..
masyaAllah..
ak pOn blOm tntu pat bwt cm tu kat mak ak..
then mak ak trsedar blk..
mak ak tnye..
"skit lgi x adk kaki 2?"..
ak jwb la..
"skit lgi tp da brkurg"..
then mak ak jwb blk..
"xpela,mak urut lgi Ok..bgi hlg trOs skit 2.."
sumpah kOme..!!
mnitis airmata ak..
sdgkn ak sdar mse 2 mak ak mngntOk sgt2..
manakan esOk nk g kje plak..
kul 7 pagi kne kuar g kje banting tulang tuk ak ngn adk bradik ak..
ermmmm..
kaki ak lega da..
ak pOn suh la mak ak tdO blk..
kjap je mak ltk pale kt ats bntal trOs mak ak lena..
mmbuktikn btapa ltihnye mak ak..
tp bberapa mnit pas 2 kaki ak skit blk..
kali nie lagi kuat skitnya..
mgkin sbb sjuk kOt..
then ak gerak mak ak blk..
bgtau kaki ak skit blk..
ak dgr mak mngeluh kltihan..
tp mak ttap bgOn jgk g dapur..
pnaskn air..
then pas air msk mak ak ambk tuala ikat kat kaki ak..
pas 2 mak suh rendam kaki lam 2..
ak bwt la..
lme jgk la..
skunk msh rendam lgi..
lau kOrg nk tau ak nie men lappy smbil duk rendam kaki..
hehe..
mak ak da msOk tdO blk..
nie bru skit pngOrbanan mak ak..
blOm msOk pngOrbanan mak ak mse ak trlntar skit 6 bln dlu..
4 bln ak x blh brjln..
ak x blh lakukn pe2 pOn..
tgn ak dua2 ptah..
kaki ak jgk ptah..
siang mlm mak ak jga ak..
masyaAllah..subhanaAllah..
PENGORBANAN seOrang ibu..
mna mgkin de galang gntinya..
hangpa cri la mne de ibu yg sggOp tgk ank dye d timpa bncana..
mne de ibu yg sgOp tgk ank dye ggal tmpuhi cbran hdOp..
tp A.N.A.K..~~
sgOp tglkn ibu demi mngejar khidupn yg x kekal..
jdi sperti KACANG LUPAKAN KULIT..
kte slalu dgr..
IBU BLH BELA ANK 10 ORG tp ANAK BLOM TNTU BLH BELA IBU YG SORG..


p/s :: hargailah ibu anda slagi dia msih bernyawa..
mnyesal kmudian hari x brguna lgi..!!~

Monday, 27 June 2011

♥ When I Miss Him So Much ♥



BILA TIME C.O.O.L~~


Mlm2 cmni ase snyi la plak..
mcm2 prasaan dtg..
tp dlm byk2 prasaan..
prasaan nie yg plg ak ase..
tetibe ak cam
♥ R.I.N.D.U 
je kt abah..
emmm..
=(
lau dlu mlm2 cmni duk ngadap tv ngan abah..
riuh rndah pok pek pok pek..
smpai mak yg tido pon trjga..
ak ingt lgi..
stiap ari R.A.B.U.
sblom kul 10 abah dh conggok dpn tv..tgu westling..
hahaha..
ak pon join skaki la..
mla2 x mnt tp lau tgk ngn abah yg x mnt pon jdi mnt..
lau football season lak..
rela la abah ak kjut ak kul 2, 3 pgi..
ajk tgk bola skali..
ktenye bru de feel tgk rmai2..
pas 2 lau tgk rmai2 phm2 jela..
abah ak la plg riuh..
uishhh..
lau GOAL..
1 kg dgr abah ak jerit..
hahaha..
hpy time 2..
^__^

BILA TIME M.A.R.A.H~~

huh..
lau abah mrh kome jgn la nyampuk..
nnti x psl2 lkt cap jari 5 kt pipi kome..
huhuhu..
siyes..
abah garang,tegas..
tp ak respek cra abah didik kmi adk bradik..
bdn kmi x pnh ptus2 trima rotan n tli pnggang..
calar balar jgn citer la..
dh jdi prkara biasa..
org kte ALAH BISA TEGAL BIASA..
tp kome tgk pe klbhn yg kmi dpt dri rotan ngn tali pnggang 2..
abg sulong ak...
~ Airconditioner Technician & Businessman~
abg no 2..
~Pembantu Pegawai Pertanian~
abg no 3..
~Bru abis blajo~
kihkihkih..
ak....
INSYAALLAH..
~pat jdi jurumakmal prubtan~
2 pon lau ak brsungguh..
kome nk tau??
ak skunk cbe tuk mrealisasikn impian abah ak yg x ksmpaian..
ak jnji slagi NYAWA DIKANDUNG BADAN ak akn troskn impian abah ak nie..
INSYAALLAH..
doakn ak ea..~~

ABAH..
wlaupun abah x de dpn mata adik tp abah ttap dalam ingatan & hati adik..
x de spe dpt gntikn tmpt abah..
d hati adk, abg2 mhupun d hati mak..
hanya ABAH prtama & trakhir..
thnx abah sbb jdi ayah yg baik untuk kmi..
thnx a lOt..
^__^

Thursday, 2 June 2011

Dunia Dah Nak Kiamat Kot..

nie la mnusia..
ngajor org mmg pndai..
tp korg pnh x nilai smua 2 pda dri korg dlu?
jgn tgor or nsht org lau korg x ckop bgos..
then spe kte pmpuan yang pkai tdung x lawa?
wat pe nk tnjuk rmbot?
bkn ke 2 slh 1 aurat?
cer kome pkir sme..
jgn men ckp jer..
x cye?
nk bukti ?

tgk..!!!
cntik kn?..
2 la korg..
tgk lgi..


mmg x d nafikn heliza artis..
tpi artis pon x de batas tuk brtdung..
x de pe2 yg hlang..
ttp cntik jer..

mnis, cntik..
pe lgi?


ATAU
korg nk yg mcm nie?
cm nie ke korg kte cntik?
MASYAALLAH...
pe nk jdi la..

tnjuk abis pe yg de..

x pyh ttop pon x pe..
nk tnjuk sgt kn..


Sunday, 22 May 2011

LOVE U ♥ KISS


 


Shin Soohyun (신수현)
DOB: March 11, 1989
Height/Weight: 181 cm/67 kg
Blood type: A
Family Relation: Parents, older sister, younger sister
Hobbie: listening to music, excerise, play on the computer
Talents: R&b, dance, soccer, and playing the piano, Singing
Religion: Christian
Facts: He was a trainee under Good Entertainment and JYP Entertainment before. Thus he is close with some 2PM and 2AM artists.



Alexander Lee Eusebio (알렉산더)
DOB: July 29, 1989
Height/Weight:  181 cm/63 kg
Blood type: O
Family Relation: Parents, Older sister
Hobbie: listening to music, watch movies, and taking picture.
Talents: English, Chinese, Portuguese, Japanese, oh can’t forget Rapping. *he knows more language but the media haven’t let out what other language he know yet.*
Religion: Christian
Facts: He can speak 7 different languages.


  • U-Kiss members, Kevin and Alexander had been chosen as the new VJ for Arirang TV's music program ‘Pops In Seoul’ along with Isak because of their fluency in the English language.
  • Note: They only hosts segments with Isak: 'All About You.' Which is a segment on Pops In Seoul, when viewers/listeners send in their personal stories & problems, depending on the week's theme. And then Kevin, Alexander and Isak try to help, giving their advices, experiences and also their personal stories. ‘Pops In Seoul’ is a program that introduces Korean singers and their music videos as well as music news. It is being broadcast in 188 countries. The first recording  took place on January 30.



Kim Kibum(김기범)
DOB: December 29, 1990
Height/Weight: 180 cm/53 kg
Blood type: O
Family Relation: Parents, older brother
Hobbies: listening to music, swimming, and reading books.
Talents: Composing music, poppin’ dance, Japanese, piano,Composing, Acting and singing
Religion: Christian
Facts: He is the younger brother of SS501's Kim Hyung Joon, he's a former member of Xing. He can speak in Japanese.



Eli (일라이) / Kim Kyoung Jae (김경재)
DOB: March 13, 1991
Physical: Height 180 cm, Weight 60 kg
Family Relation: Parents, older sister, younger sister
Hobbies: Listening to music, play on the computer, watching movies
Talents: Taw Kwon Do, Kung Fu English, Rap and Chinese
Religion: Christian
Facts: He was born in LA then he moved to Washington DC. He then went to Beijing to study, so he knows Mandarin. He learned Kung Fu and Taekwondo for 12 years. He can speak English fluently.

Eli as MC   
  • The new show Fusion with guest comedian Park Myung-soo and a handsome group of other MC's where selected.MBC will be broadcasting it. There will be stars appearing on the show. Park Myung-soo the MC said this show will be 'natural' and won't be the usual kind of show. Yusyeun DJ and MC is supposed to ask the guests awkward questions. Their first guests were 2AM. And another host for the show is U-Kiss's Eli. He gave a message to the youngest, Dong Ho, to 'Stay in school'. Other guests that may come on are one of the F4 members from Boys Over Flowers, TVXQ'S Hero, and a member for Big Bang. It was first broadcast last April 1 at 9:00pm.


Kevin Woo [Kevin (케빈) / Woo Sung Hyun (우성현)]
DOB: November 25, 1991
Height/Weight:178 cm/50 kg
Family Relation: Parents, older sister
Hobbies: Listening to music, watching movie, reading books, and composing music
Talents: Poppin’ dance, guitar, piano,Singing and English
Religion: Christian
Facts: He lived in California/San Francisco, so he's also fluent in English. Along with KiBum, he is also a former member of Xing.



Ki Seop (기섭)
Real Name: Lee Ki/Gi Seop
Birth date: January 17, 1991 (1991-01-17)
Height/Weight:180cm /60kg
Family: Parents, Elder Sister
Specialties: Tae Kwon Do, Dance, Acting, Piano
Facts: He is the rookie member of U-KISS




Shin Dongho (신동호)
DOB: June 29, 1994
Height/Weight: 175 cm/65 kg
Family Relation: Parents, older brother
Hobbies: Golf, listening to music, and reading books
Talents: Chinese, soccer, English, Drums
Religion: Christian
Facts: He is fluent in Mandarin. He is the Magnae or youngest of the group. He is also known as TOTOY CORNROWS.

Saturday, 21 May 2011

Tragedi Tanah Runtuh Di Rumah Anak Yatim Hulu Langat, Selangor

Seperti yang kita sedia maklum, pada 21 Mei 2011 berlakunya 
satu tragedi yang amat menyayatkan hati. Amat mengejutkan apabila seluruh rakyat Malaysia dikejutkan dengan berlakunya tanah runtuh di salah sebuah rumah anak yatim di Hulu Langat, Selangor. Tragedi ini berlaku ketika anak-anak tak bersalah ini sedang mengadakan aktiviti nasyid. Sungguh sayu hati ini mendengar berita tersebut. Setakat ini seramai 10 orang terbunuh dalam timbunan tanah itu. Tapi....baru sebentar tadi. Bilangan mangsa yang terbunuh meningkat ke 1 angka lagi. Dengan itu menjadikan seramai 11 orang terbunuh. AllahhuAkbar. Semoga roh-roh mereka dirahmati Allah dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman..Amin..


Thursday, 19 May 2011

nak ♥ nak ♥ nak ♥

aku nak fon nie..
klau la ak dpt fon nie..
ak jga bgai mnatang mnyk yg pnuh..
hahaha..
tp suke ggiler giler la kt fon nie..


lau x pat yg 2..
yg nie pon ok gk..
antra 2..
ak kliru..
hahaha..
ak x kire..
nk jgk..!!!
hoi abg ku..
kte nk bli kn tuk ak..
mne nye?
eee..
x sabo da nie..
huhuhu..

♥♥♥♥♥♥


Sunday, 15 May 2011

SARANGHAE K♥P♥O♥P♥


bile da giler KPOP memang x leh kate pe dh...
korg phom paham2 sndiri la..
hehehe..
layanzzzzz abisssss...!!!
Name: Park Jaebeom (aka Jay)
Birthday: April 25, 1987
Position: Leader, Vocalist, Lead Dancer, Rapper
Height: 174cm
Weight: 60kg
Blood: A
Religion: Christianity
Name: Kim Junsu
Birthday: January 15, 1988
Position: Lead Vocalist
Height: 180cm
Weight: 68kg
Blood: A
Religion: Buddhism
Name: Nichkhun Horvejkul (aka Khun)
Birthday: June 24,1988
Position: Vocalist
Height: 180cm
Weight: 64kg
Blood: O
Religion: Buddhism
Extra: he is NOT Korean, he is of Chinese and Thai decent
Name: Ok Taecyeon
Birthday: December 27, 1988
Position: Main Rapper, Vocalist
Height: 185cm
Weight: 76kg
Blood: AB
Religion: Christianity
Name: Jang Wooyoung
Birthday: April 30, 1989
Position: Main Vocalist
Height: 178cm
Weight: 65kg
Blood: B
Religion: Buddhism
Name: Lee Junho
Birthday: January 25, 1990
Position: Main Vocalist
Height: 178cm
Weight: 67kg
Blood: A
Religion: Christianity
Name: Hwang Chansung
Birthday: February 11, 1990
Position: Vocalist, Rapper
Height: 184cm
Weight: 75kg
Blood: B
Religion: Buddhism